Zygmunt Rytka jest autorem ponad 40 cykli zrealizowanych w medium fotograficznym, a także kilkunastu filmów i prac wideo, które w większości są rozwinięciem koncepcji zawartej w cyklach fotograficznych. W późniejszym okresie życia tworzył też prace w formie obiektów i instalacji. Wśród cykli fotograficznych znajdują się konceptualne projekty z lat 70., takie jak Przedziały czasowe, które oparte są na swego rodzaju instrukcji do wykonania przy...
Zygmunt Rytka jest autorem ponad 40 cykli zrealizowanych w medium fotograficznym, a także kilkunastu filmów i prac wideo, które w większości są rozwinięciem koncepcji zawartej w cyklach fotograficznych. W późniejszym okresie życia tworzył też prace w formie obiektów i instalacji. Wśród cykli fotograficznych znajdują się konceptualne projekty z lat 70., takie jak Przedziały czasowe, które oparte są na swego rodzaju instrukcji do wykonania przy pomocy aparatu fotograficznego, liczne projekty będące rodzajem miniperformance’ów wykonywanych przed obiektywem aparatu lub kamery, jak w cyklu Bluff, w którym Rytka wciela się w rolę bohatera sensacyjnych filmów w złotym płaszczu i białych rękawiczkach, a także projekty oparte na krytycznej dokumentacji działania mediów, jak w przypadku cyklu Fotowizja, składającego się z ponad 5000 fotografii wykonanych bezpośrednio z ekranu telewizora w latach 1978–1983 i ukazujących funkcjonowanie PRL-owskich mass mediów.
Przedmiotem digitalizacji były sygnowane odbitki autorskie, a także całe archiwum negatywów powiązanych z twórczością artystyczną Rytki. W związku z tym poszczególne cykle na stronie reprezentowane są zarówno przez kadry wybrane przez autora do powiększenia, jak również znacznie większą pulę ujęć zachowanych na negatywach i slajdach, które nie zostały nigdy użyte przez autora. Porównanie tych dwóch zbiorów jest możliwe poprzez odpowiednie wybranie typu obiektów w ustawieniach filtrowania na stronie.
Przedziały czasowe, 1971-1973 (ilość obiektów: 38)
Obiekt X, 1971 (ilość obiektów: 144)
Some Meetings, 1971-1981 (ilość obiektów: 60)
Test, 1972-1977 (ilość obiektów: 65)
Badanie linii, 1973 (ilość obiektów: 5)
Kolekcja prywatna, 1973-2000 (ilość obiektów: 117)
Trzy naboje, 1974 (ilość obiektów: 13)
Bluff, 1975-1979 (ilość obiektów: 546)
Fiat 126p, 1976 (ilość obiektów: 27)
Zabawki, 1976 (ilość obiektów: 24)
Pozycje, 1976 (ilość obiektów: 19)
Wstęp do fotografii obiektywnej, 1976 (ilość obiektów: 2)
Określenie miejsca, 1978 (ilość obiektów: 13)
Fotowizja, 1978-1988 (ilość obiektów: 2355)
Photo-Grapho-Transfer, 1978-1981 (ilość obiektów: 61)
Obiekty chwilowe, 1980-1994 (ilość obiektów: 75)
Ciągi projekcyjne, 1980 (ilość obiektów: 52)
1981, 1980-1981 (ilość obiektów: 167)
Ciągłość nieskończoności, 1982-1993 (ilość obiektów: 552)
Holografy, 1982 (ilość obiektów: 4)
Obrazy uzupełniające, 1982-1984 (ilość obiektów: 10)
Formułowanie komunikatu, 1983 (ilość obiektów: 3)
Entropia Film, 1984 (ilość obiektów: 9)
Wkrótce na naszych ekranach, 1984-1985 (ilość obiektów: 35)
Obok sztuki, 1986-1991 (ilość obiektów: 112)
Obiekty chwilowe - projekt rozpadu, 1987-1988 (ilość obiektów: 54)
Obiekty chwilowe - projekt transformacji, 1987-1989 (ilość obiektów: 211)
Obiekt nietrwały, 1989-1994 (ilość obiektów: 208)
Stany nieustalone, 1992 (ilość obiektów: 4)
Kontakt, 1993 (ilość obiektów: 370)
Przestrzeń neuronowo-optyczna, 1993-1994 (ilość obiektów: 76)
NOE, 1994 (ilość obiektów: 8)
Wideofotografie, 1994 (ilość obiektów: 5)
Żywioły, 1997 (ilość obiektów: 83)
I co teraz, 1998 (ilość obiektów: 28)
Personal Stone, 1998-2003 (ilość obiektów: 6)
Leżąc, 1999 (ilość obiektów: 15)
Obiekty dynamiczne, 2002-2003 (ilość obiektów: 82)
Autoportret, 2003-2004 (ilość obiektów: 3)
Miejsca trwałe, 2008 (ilość obiektów: 5)
Moje formy przekazu, 2010 (ilość obiektów: 26)
Ślady - dowody istnienia, 2011 (ilość obiektów: 14)